2. Загальний опис компанії


Скачати 261.25 Kb.
Назва2. Загальний опис компанії
Сторінка1/2
Дата18.04.2013
Розмір261.25 Kb.
ТипДокументи
obuch.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2

Зміст
1. Резюме

2. Загальний опис компанії

3. Опис продукції

4. План маркетингу

4.1 Аналіз ринку

4.2 Конкурентний аналіз

4.3 Стратегія маркетингу й характеристика споживачів

4.4 Сировинна база виробництва

5. Виробничий план

6. Організаційна структура

7. Фінансовий план

7.1 Розрахунок обсягу кредиту

7.2 Розрахунок доходів
1. Резюме
Асортимент продукції - копчена й варена ковбаса в штучній оболонці, копчене м'ясо різних видів.

Технологія виробництва передбачає використання спеціальних рецептур, розроблених фахівцями фірми - виробника устаткування вищої якості зі світовим ім'ям.

Діючі виробничі потужності свинокомплексу й птахофабрики дозволяють забезпечити сировинну базу для проектованого м’ясопереробного комплексу. Річне виробниче споживання сировини (м'яса) - 1,8 тис. тонн.

Планований обсяг випуску готової продукції - 1,5 тис. тонн на суму 25,11 млн. грн. на основі діючих виробничих потужностей і їхньої реконструкції.

Ринком збуту продукції є підприємства оптової й роздрібної торгівлі, підприємства громадського харчування м. Суми, а також власна торговельна мережа фірми.

Загальна вартість проекту по введенню м’ясопереробного цеху 3,13 млн. грн., які планується залучити ззовні.

Персонал фірми укомплектований висококваліфікованими фахівцями, зайнятими вирощуванням сільськогосподарських культур, переробкою сільгосппродукції і її реалізацією. Загальна чисельність персоналу - 400 чоловік.

Конкурентоспроможність фірми забезпечується низькими внутрівиробничими витратами внаслідок організації виробництва фірми по замкнутому технологічному циклі - від самостійного вирощування кормів і зерна до переробки й реалізації продуктів сільгоспвиробництва через власну торговельну мережу.

Строк окупності кредитних коштів на проектований м’ясопереробний комплекс - менш двох років.

2. Загальний опис підприємства
Предметом і ланцюгом діяльності ТОВ „Сумські м’ясопродукти” є сприяння найбільш повному задоволенню потреб народного господарства в продуктах харчування й сільгосппродукції, у товарах народного споживання, а також більше повного ефективного використання місцевих сировинних і трудових ресурсів.

У зазначені вище цілях ТОВ „Сумські м’ясопродукти” здійснює:

виробництво й реалізацію продуктів харчування й сільгосппродукції;

організацію й будівництво різних комплексів і підприємство з виробництва цих продуктів.

До складу ТОВ „Сумські м’ясопродукти” входять наступні основні підрозділи:

птахофабрика;

свинорадгосп;

млин;

корпус переробки маслонасіння;

деревообробний цех;

холодильники;

два магазини площею 2500 кв. м;

мережа громадського харчування (два кафе);

інші будинки й спорудження.

У цей час у штаті ТОВ „Сумські м’ясопродукти” близько 400 чоловік, які є фахівцями в області сільського господарства. Штат перебуває в складі комплектації, ведеться професійний відбір співробітників, розробляються плани й програми підготовки персоналу.

Продукція сільського господарства:

м'ясо птиці;

свиняче м'ясо;

фрукти й овочі.

Продукція харчової промисловості:

соняшникова олія;

ковбаса;

мінеральна вода;

соки;

консерви;

дитяче харчування.

Промислова продукція:

кухонні й корпусні меблі.

У результаті побудови діяльності ТОВ „Сумські м’ясопродукти” за принципом замкнутого технологічного циклу (вирощування сільськогосподарської продукції, її переробка, виробництво готової продукції, її зберігання й реалізація) собівартість фірмової продукції на 10-15% нижче середньогалузевої. І протягом найближчих 1 - 2 років, за розрахунками економістів-аналітиків, відбудеться подальше скорочення внутрівиробничих витрат, завдяки яким відпускна ціна продукції, зробленої на фірмі, буде нижче ринкової на 20 - 25%.

Таким чином, основною метою комерційної діяльності фірми є одержання середньої й підвищеної норми прибутку від реалізації власної й закуповуваної на стороні високоякісної продукції за цінами значно нижче ринкових.

Нижче приводиться коротка характеристика агропромислового комплексу ТОВ „Сумські м'ясопродукти.

На території промислової зони земельною площею в 50 га вже функціонують:

1. Сховище для овочів і фруктів на 1300 т.

2. Два холодильники по 500 т зберігання.

3. Два низькотемпературних холодильники по 50 т кожний.

4. Млин продуктивністю 60 т/доба.

5. Ковбасний цех.

6. Цех по виробництву й розливу безалкогольних напоїв до 1 тис. тонн і розливом 3000 бут./година.

У місті Суми в ТОВ „Сумські м'ясопродукти" є своя залізнична колія, ангари для зберігання 10000 тонн зерна, соняшника, ведеться будівництво теплиці площею 0,3 гектари.

На базі свинокомплексу радгоспу "Першотравневий" у с. Піщане Сумському районі Сумської області здійснюється реконструкція виробничих потужностей, що дозволить відгодовувати до 2 тисяч свиноматок і збільшити поголів'я до 25 тисяч голів або 1800 тонн м'яса в рік.

Реконструюється птахофабрика, де планується виробництво до 1,5 тис. тонн м'яса птиці в рік.

З метою сприяння розвитку будівництва фірмою придбаний деревообробний цех, розташований у с. Піщане Сумського району Сумської області, для виробництва віялових і віконних блоків, а також для виробництва кухонних меблів.

Уже в 2009 році власна продукція фірми склала понад 31% усього обороту. Ціна продукції ТОВ „Сумські м’ясопродукти” нижче ринкової на 10 - 15%; реалізація продукції провадиться через мережу фірмових магазинів, а також підприємства громадського харчування й роздрібну торговельну мережу.

Швидке завершення будівництва й реконструкції, введення об'єктів у дію дозволить значно розширити асортимент випуску фірмою високоякісних і недорогих продуктів харчування.
3. Опис продукції
Відповідно до програми другої черги розвитку фірми запланований випуск різноманітного асортименту копчених і варених м'ясопродуктів, а також сирої ковбаси (фасований м'ясний фарш).

До випуску планується наступна структура асортименту:


копчені м'ясопродукти - 52%

варена у воді ковбаса - 27%

сира ковбаса - 21%

Разом - 100%


Така структура асортименту обрана не випадково: дійсно якісні копчені м'ясопродукти, у своїй більшості, відрізняються високою ціною реалізації (у роздріб - 25-40 грн./кг), а найдешевші сорти копченої ковбаси мають надзвичайно низькі смакові якості (особливо ті привізні вироби, які реалізуються на кооперативних ринках міста). Тому потреба у відносно дешевих, але якісних копчених м'ясопродуктах - особливо висока. У зв'язку із цим саме вони становлять основу м'ясного асортименту ТОВ „Сумські м’ясопродукти”.

Продукція має наступні властивості, що вигідно відрізняють її від продукції інших виробників і реалізаторів м'ясопродуктів у м. Суми й Сумської області.

1. Високий рівень смакових якостей. Закупена ТОВ „Сумські м’ясопродукти” технологічна лінія є сучасним високопродуктивним устаткуванням, що припускає строгий контроль за якістю вихідної сировини, гарантує використання прогресивної технології виробництва, тільки правильно збалансованих рецептур.

Важливим фактором успіху є також той факт, що фірма продає своє встаткування на українському ринку вже протягом 15 років, і тому пропоновані нею рецептури орієнтовані саме на українського споживача.

Таким чином, якість запланованої ТОВ „Сумські м’ясопродукти” до випуску продукції буде відповідати світовим стандартам, причому смак буде адаптований саме до запитів місцевого ринку.

2. Якість і привабливість упакування. Продукція упаковується в високоякісну пакувальну плівку, використовувану багатьма виробниками ковбас зі світовим ім'ям. Це буде вигідно відрізняти м'ясопродукти ТОВ „Сумські м’ясопродукти” від іншої продукції м'ясного виробництва.

3. Доступна ціна. У результаті організації свого виробництва по замкнутому технологічному циклу й значному зниженні внутрівиробничих витрат собівартість виробленої на ТОВ „Сумські м’ясопродукти” продукції на 10 - 15% нижче, ніж у середньому по галузі. Тому фірма має можливість установити відпускні ціни своєї продукції на 10- 15% нижче середньоринкових - при тому, що її якість буде незмінно високим. Відповідно, основною стратегією маркетингу буде цінова конкуренція.

Саме ці три основних фактори (з яких останній є вирішальним) будуть заставою високої конкурентоспроможності м'ясної продукції ТОВ „Сумські м’ясопродукти”.
4. План маркетингу
4.1 Аналіз ринку
На основі даних відділу статистики адміністрації міста розкриємо формування потреби в м'ясних продуктах серед населення міста. Дані, наведені в таблиці 4.1, свідчать, що в розглянутій галузі сукупний обсяг пропозиції становить не більше 25% від існуючого попиту. Причому в динаміці трьох останнього років обсяг пропозиції неухильно знижується, у той час як попит населення збільшується.

У результаті проведеного ТОВ „Сумські м’ясопродукти” маркетингового дослідження з'ясувалося, що попит незадоволений для більшості саме тих жителів міста, які мають середній і нижче середнього рівень доходу. Тому у випадку встановлення щодо низьких цін реалізації (на 10 - 15% нижче середньоринкових) реальний попит (споживання) населення значно зросте: по прогнозах експертів - на 15-20%, а крім того, більш дешева і якісна продукція ТОВ „Сумські м’ясопродукти” займе частина ринкової ніші інших виробників м'ясопродуктів у місті Суми.
Таблиця 4.1

Характеристика попиту внутрішнього ринку м'яса й м'ясопродуктів у м. Суми, тис. тонн.

Показник

2008 рік

2009 рік

2010 рік прогноз

М'ясо й м'ясопродукти







8,6

Пропозиція:







виробництво

12,2

8,6

чистий імпорт

2,5

2,8

реалізація на кооперативних ринках

6,2

7,3

Разом

20,9

18,7

Попит

83,0

83,9

83,9

Плановані ТОВ „Сумські м’ясопродукти” річні обсяги випуску продукції становлять 1,5 тис. тонн. Тобто, при збереженні стабільності вищевказаних тенденцій ТОВ „Сумські м’ясопродукти” претендує на частку місцевого ринку в розмірі 7%.

Таким чином, ситуація в галузі, як виявляється з аналізу, надзвичайно сприятлива для експансії ТОВ „Сумські м’ясопродукти”. Викладений далі конкурентний аналіз також підтверджує економічну обґрунтованість вторгнення фірми на ринок м'ясопродуктів.
4.2 Конкурентний аналіз
Поряд з ТОВ „Сумські м’ясопродукти” переробкою м'яса й виробництвом виробів з нього займаються такі найбільш значимі підприємства, як АТ "Сумський м'ясокомбінат", СП "Сумымясо" і СП "ТОП Сервіс" (див. табл. 4.2), на частку яких приходиться близько 80% від загального обсягу виробництва. Інший обсяг випуску припадає на дрібних виробників.

Зазначені підприємства могли б розглядатися як потенційні конкуренти ТОВ „Сумські м’ясопродукти” на ринку збуту м'ясних продуктів, якби не той факт, що цей ринок має величезний потенціал росту в чинність розглянутих вище причин. Крім того, ці підприємства-конкуренти не можуть протистояти ціновій конкуренції з боку ТОВ „Сумські м’ясопродукти”, що підтверджується розрахунками, що приводяться нижче.
Таблиця 4.2

Порівняльний аналіз конкурентів.

№ п/п

Характеристики конкурентів

АТ "Сумський м'ясокомбінат"

СП "Сумымясо"

СП "ТОП Сервіс"

АПП "Сумские продукти"

1

Якість продукції

вище за середнє

середнє

середнє

високе

2

Якість упакування

середнє

вище за середнє

вище за середнє

високе

3

Обсяг продажів, т/рік

8080

84

36

1545

4

Рівень цін

середні

високі

високі

нижче середніх

5

Стабільність продажів

висока

середня

низька

висока


Була зроблена порівняльна характеристика відпускних цін вищевказаних підприємств (див. табл. 4.3), а також зроблений ретельний аналіз техніко-економічних показників основного конкурента, що перевищує річні обсяги виробництва м'ясних продуктів ТОВ „Сумські м’ясопродукти”. Результати аналізу показали, що як з боку АТ "Сумський м'ясокомбінат", так і з боку інших суб'єктів ринку неможлива серйозна цінова конкуренція. Зокрема, відпускні оптові ціни перебувають на рівні відпускних роздрібних цін ТОВ „Сумські м’ясопродукти”.
Таблиця 4.3

Оптові й роздрібні ціни на м'ясну продукцію за станом на квітень 2009р., грн./кг

Виробник

Оптові ціни

Роздрібні ціни

копчена

варена

сира

копчена

варена

сира

1. АТ " Сумський м'ясокомбінат"

38,4

33,6

-

48

42

-

2. СП "Сумымясо"

41

35,2

-

50

44

-

3. СП "ТОП Сервіс"

41,6

36

-

52

45

-

4. Імпортна продукція

48

36,8

22,4

60

64

28

5. АПП "Сумские продукти"

32

27,6

18,6

40

34

24


Підсумок: результати маркетингового дослідження показують, що для ТОВ „Сумські м’ясопродукти” існує досить прийнятна ринкова ніша по збуті продукції в м. Суми.
4.3 Стратегія маркетингу й характеристика споживачів
Залежно від ринку збуту ТОВ „Сумські м’ясопродукти” планує встановити наступні ціни реалізації готової продукції м'ясокомбінату (див. табл. 4.4) залежно від ринку збуту. Схема розміщення товарів на ринку наведена в таблиці 4.5.
Таблиця 4.4

Ціни на готову продукцію, грн./кг.

№ з/п

Найменування підприємства

Копченості

Варені м'ясопродукти

Сира ковбаса

1

Підприємства оптової торгівлі

32

27,2

19,2

2

Підприємства роздрібної торгівлі

40

34

24

3

Підприємства громадського харчування (власні кафе й ресторан)

62

52

46

4

Автокрамниці

40

34

24


Зазначені оптові й роздрібні ціни на м'ясопродукти на 10-15% нижче середньоринкових. Таким чином, основна стратегія маркетингу ТОВ „Сумські м’ясопродукти” - цінова конкуренція, що припустима й доцільна в умовах низьких виробничих витрат. Планована після введення свинокомплексу й птахофабрики в липні 2010 р. організація виробництва ТОВ „Сумські м’ясопродукти” по замкнутому технологічному циклі (від самостійного вирощування до переробки й реалізації продуктів сільськогосподарського виробництва через власну торговельну мережу) дозволить здійснювати подальше зниження внутрівиробничих витрат.

Можна зробити висновок, що ціновий фактор є вирішальним чинником конкурентоспроможності м'ясопродуктів ТОВ „Сумські м’ясопродукти”: оцінка чистого доходу фірми по проекту "М'ясокомбінат" (протягом перших двох років роботи) доводить, що при сформованих цінах на сировину й матеріали плановані ціни реалізації м'ясопродуктів забезпечують рентабельність виробництва на рівні 45%.

Характеристика споживачів продукції. Як ринок збуту продукції ТОВ „Сумські м’ясопродукти” виступають оптові й роздрібні торговельні організації м. Суми й Сумської області (у т.ч. два власних продовольчих магазини ТОВ „Сумські м’ясопродукти”), власна мережа громадського харчування (кафе й ресторан), а також безпосереднє населення міста Суми (див. табл. 4.5 проекту).

Оптовий продаж займає 39% від загального обсягу реалізації м'ясопродуктів. Охоплення загального ринку здійснюється шляхом прямих контактів з потенційними покупцями в м. Суми й Сумської області. На цей момент уже існують попередні домовленості з 9 потенційними покупцями, які готові починаючи із другої половини 2010 р. здійснювати регулярні оптові закупівлі в кількості 200 кг щодня. За умови стабільності цих закупівель гарантований оптовий збут продукції в розмірі 1,8 т щодня (близько 600 т у рік).
Таблиця 4.5

Схема розміщення товарів на ринку

№ з/п

Ринки збуту

Обсяг продажів, кг

2008 ( 2-е півріччя)

2009

2010

1

Підприємства оптової торгівлі м. Суми й Сумської області

263 718

602821

602 821

2

Підприємства роздрібної торгівлі (власні продовольчі магазин)

233964

660117

660117

3

Підприємства громадського харчування (власні кафе й ресторан)

5760

13166

13166

4

Автокрамниці

177 800

269 592

269 592




Усього

676 242

1545 696

1545696


Основними споживачами на перспективу залишаються власні підприємства роздрібної торгівлі й автокрамниці (52,5% від загального обсягу реалізації). Дана продукція орієнтована на групу купівельних можливостей середнього рівня прибутковості населення.

Прогнозована оцінка обсягів продажу кожного з магазинів - до 900 кг у день (близько 330 т у рік); автокрамниці (2 шт.) - до 400 кг/день (140 т/рік) кожна.

Дані розрахунки засновані на зроблені у квітні 2009 р. вимірах рівня потенційного попиту.

Результати діяльності двох кафе й ресторану ТОВ „Сумські м’ясопродукти” в 2008 - 2009 р. показують, що на кожному з об'єктів обсяг реалізації м'ясопродуктів у розмірі 12-15 кг щодня (близько 13 т/рік) гарантований.
4.4 Сировинна база виробництва
Сировина для м’ясопереробного комплексу буде надходити з наступних джерел.

Власна база: Свинина: за собівартістю (30 руб./кг) із власного свинорадгоспу.

Птиця: за собівартістю (25 грн./кг) із власної племінної птахофабрики.

Інші сировинні ресурси: Яловичина: постачальник - радгосп "Низовской" за ціною 30 грн./кг.

Річна потреба в основній сировині для м’ясопереробного комплексу (м'ясо) представлена в таблиці 4.6.
Таблиця 4.6

Розрахунок потреби в сировині й матеріалах на 1 місяць роботи м'ясокомбінату на повну потужність (коефіцієнт виходу готової продукції - 1.2)

№ з/п

Вид сировини

Ціна, грн./кг

Потреба, кг

Витрати, тис. грн.

1.

2.

3.

Яловичина

Свинина

Птах

30

30

25

41733

49462

63374

1251990

1483860

1584350




Разом




154 569

981.5


У даний момент здійснюється реконструкція свинокомплексу й птахофабрики підрядником фірмою "Союз" (м. Суми), а також власними засобами ТОВ „Сумські м’ясопродукти” для того, щоб до моменту запуску виробництва випуск м'ясних виробів уже був більш ніж на 70% забезпечений власною сировинною базою.

До початку реконструкції у свинорадгоспу й птахофабрики вже існували стабільні зв'язки з постачальниками кормів, племінних яєць і свиноматок. На цей момент постійний партнер ТОВ „Сумські м’ясопродукти” радгосп "Низовской" готовий відновити в 2010 р. на адресу фірми поставку кормів, а також забезпечити свинокомплекси поголів'ям.

Існує попередня домовленість із совхозом "Низовским" про поставки племінного яйця.

З огляду на стабільність зазначених контактів, поставки власної сировини в кількості 2,1 т свинини в день і 2,6 т птиці в день можна вважати гарантованими з моменту введення в дію свинокомплексу й птахофабрики.

Поставку яловичини протягом 2010 р. у кількості 1,8 т у день гарантує радгосп "Низовской". Із зазначеним радгоспом ТОВ „Сумські м’ясопродукти” успішно співробітничає вже протягом трьох років. Показником гарантованості й безперебійності поставок може служити той факт, що протягом 2009 р., коли в цілому по Сумській області виробництво м'яса скоротилося на 32 %, поголів'я великої рогатої худоби в радгоспі "Низовской" навіть зросло на 5% у порівнянні з 2008 роком.

Комерційна стратегія фірми, орієнтована на одержання високого прибутку, передбачає подальше розширення й технічне відновлення власної сировинної бази, що входить у план другої черги розвитку фірми.
5. Виробничий план
Виробнича база фірми дозволяє розмістити м’ясопереробний цех на власних площах: у селі Піщане (пригород м. Суми) є виробниче приміщення площею 1500 кв. м з обладнаною системою комунікацій і під'їзних колій.

Технологічне встаткування буде поставлятися з Австрії за контрактом з фірмою, з якої досягнуто відповідної згоди. Склад м’ясопереробного комплексу представлений у таблиці 5.1.
Таблиця 5.1

Видатки на закупівлю й монтаж устаткування м’ясопереробного цеху ТОВ „Сумські м’ясопродукти”



Найменування встаткування й комплектуючих

Вартість

1

Вовчок

171 840

2

Кутер

1401000

3

Льодогенератор

171070

4

Вакуумний ковбасний шприц

1014330

5

Кліпсатор

343 086

6

Коптильна камера (2 шт.)

2 576 980

7

Варочний казан

172 900

8

Шліфувально-заточувальна машина

30084

9

Компресор поршневий

80040

10

Запчастини

238 453




Шеф - монтаж і запуск

Упакування й укладання

Вартість фрахту й транспортування

178000

180000




Усього

6767 783


Таблиця 5.2

Планований обсяг продажів (кг)




Вид продукції

2008 рік

липень

серпень

вересень

4 кв.

Усього

1

Копчені м'ясопродукти:

• щоденний обсяг продажу,

• місячний обсяг продажу


1395

33490


2093

50235


2790

66980


2790

200940

351624

2

Варені м'ясопродукти:

• щоденний обсяг продажу;

• місячний (квартальний) обсяг продажу

724

17389

1086

26083

1449

34778

1449

104334

182584

3

Сира ковбаса:

• щоденний обсяг продажу;

• місячний (квартальний) обсяг продажу

563

13525

885

21254

1127

27050

1127

81150

142979




Усього:

• щоденний обсяг продажу;

• місячний (квартальний) обсяг продажу

2683

64404

4025

96606

5367

128808

5367

386424

6767242


Постачальник - фірма SHALLER (Австрія).

Контрактна вартість - 3.123.805,599 грн.

Максимальна проектна потужність -5367 кг/доба (2 зміни по 7 годин). Асортимент готової продукції: копчені м'ясопродукти - 2 790 кг/доба, варені у воді м'ясопродукти - 1 465 кг/доба, сира ковбаса -1112 кг/доба.

Розрахункова продуктивність після виходу заводу на повну потужність: 808 кг/місяць; 424 кг/квартал; 1 545 696 кг/рік.

Протягом двох перших місяців після введення в експлуатацію (липень 2010 р.) не планується повне освоєння потужностей; вихід на повну потужність планується здійснити на третьому місяці роботи м'ясокомбінату й підтримувати досягнутий рівень протягом наступних 4-5 років роботи.
Таблиця 5.3

Календарний план виконання робіт

  1   2

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Опис компанії-кандидата
Опишіть потреби ринку / можливості розвитку бізнесу? (розмір ринка, споживачів, конкурентів, інше)

Тема з самостійного вивчення
Дано визначення програмної інженерії, її місце в інженерній діяльності фахівців при створенні комп’ютерних системі загальний опис...

Інструкції: Опис проекту потрібно оформити та відправити як електронний...
Ви або ваша команда повинні використовувати цей шаблон для подачі заявки, що містить опис проекту

ЗАВДАННЯ 1 чому компанії займаються КСВ?
Проте, інтенсивність впровадження соціально відповідальних заходів зросла з 31,3% компаній (у 2005 р.), до 55% компаній (у 2010 р)....

Особливості отримання та застосування податкової соціальної пільги
Податкова соціальна пільга — це можливість платника податків зменшити нарахований загальний місячний оподатковуваний дохід у вигляді...

ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДАЛЬНЕ БІЗНЕС-ПАРТНЕРСТВО Ми, провідні компанії,...
Ає ключову роль у суспільстві, може допомогти вирішити етичні, соціальні і екологічні проблеми сьогодення. Ми можемо досягти цього...

Кучерук І. М. та ін. Загальний курс фізики: У 3 т. / За ред. І. М. Кучерука. 2-ге вид., випр
Кучерук І. М. та ін. Загальний курс фізики: У 3 т. / За ред. І. М. Кучерука. – 2-ге вид., випр. – К.: Техніка, 2006. Т. 3: Оптика....

ПОЛОЖЕННЯ Про порядок проведення Конкурсу міні-грантів «Місто власними...
Стратегії соціального партнерства компанії ТОВ ДТЕК і міста Павлоград на 2013-2015 р р

ПОЛОЖЕННЯ про загальний відділ апарату районної державної адміністрації
Загальний відділ апарату районної державної адміністрації (далі відділ) є структурним підрозділом апарату районної державної адміністрації...

Попередній технічний опис проходження дистанцій Відкритого чемпіонату...
Попередній технічний опис проходження дистанцій Відкритого чемпіонату Закарпаття з пішохідного туризму „ЄвроКарпати – 2013”

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
obuch.com.ua
Головна сторінка